Tym razem trzy nauczycielki: Edyta Mittelstädt, Renata Szrok i Katarzyna Kowalczyk-Błocian wyruszyły w ramach projektu Erasmus+ Promoting Innovation through the development of creativity and imagination do słonecznej Hiszpanii, a dokładnie do miasta Jerez de la Frontera, gdzie znajduje się szkoła partnerska El CEIP EL MEMBRILAR. W trakcie tygodnia wypełnionego różnego rodzaju działaniami towarzyszyli nam nauczyciele z Turcji, Grecji, Rumunii oraz dwóch szkół z Wielkiej Brytanii.

Podczas tego tygodnia uczniowie uczestniczyli w zajęciach, których tematem przewodnim był Leonardo da Vinci i jego dzieła. Przygotowano między innymi przedstawienia oraz wystawę żywych obrazów. Miałyśmy okazję obserwować, jak są prowadzone lekcje w hiszpańskich szkołach oraz wymieniać nasze doświadczenia na temat prowadzenia zajęć z pedagogami ze szkół partnerskich. Inspirujące były metody pracy wykorzystywane podczas matematyki. Ważnym momentem wizyty w Hiszpanii było przedstawienie naszego miasta. Dzieci  były zachwycone przygotowaną prezentacją i smakiem polskich krówek, którymi je poczęstowałyśmy. Na pożegnanie zaprezentowano piosenki znane z konkursu Eurowizja Junior. Było nam bardzo miło, gdy jedna z uczennicy wystąpiła jako  Roksana Węgiel.

Gospodarze pokazali nam wszystko to, z czego słynie Andaluzja: piękne konie, bogatą architekturę, zapach kwitnących pomarańczy, pyszną kuchnię oraz flamenco.

Pełni wrażeń z niecierpliwością oczekujemy październikowej wizyty nauczycieli ze szkół partnerskich u nas.

                                                                                                          SP 1 Międzyzdroje

 

 

 

Przed Świętami Bożego Narodzenia, uczniowie mieli okazję porozmawiać i zaśpiewać kolędy z partnerami z Hiszpanii i Rumunii, z którymi realizujemy projekt Erasmus+ "Promoting Innovation Through the Development of Creativity and Imagination".

W związku z realizacją projektu Erasmus+ "Promoting Innovation Through the Development of Creativity and Imagination", uczniowie klas VI przygotowali quiz dotyczący tradycji świątecznych w Polsce używając Quizizz. Każda za szkół partnerskich miała za zadanie przygotowanie elektronicznego quizu w języku angielskim, następnie uczniowie będą mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat tradycji w krajach biorących udział w projekcie. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych! Quizy dostępne są na stronie projektowej:

 

https://promotinginnovation.wordpress.com/category/quiz/

 

Przed Świętami Bożego Narodzenia, uczniowie każdej ze szkół partnerskich biorących udział w projekcie Erasmus+ "Promoting Innovation Through the Development of Creativity and Imagination" przygotowali elektroniczne oraz tradycyjne kartki świąteczne. Oto niektóre z prac uczniów SP1.

    15-19 października 2018 odbyło się spotkanie projektowe w Turcji, w związku z realizacją projektu pt. „Promoting Innovation Through the Development of Creativity and Imagination”. W wizycie uczestniczyli partnerzy z Turcji, Rumunii, Grecji, Polski oraz dwóch szkół z Anglii. Niestety, Hiszpanie nie mogli przyjechać na spotkanie. Naszą szkołę reprezentowali: I. Ośka, Z. Piątkowski i J. Wandachowicz.

     Anamur to malownicza miejscowość położona nad Morzem Śródziemnym, o której istnieniu wiedzą jedynie tureccy turyści. Znajdujące się tu najczystsze, piaszczyste plaże i przejrzysta woda, gdzie można zobaczyć wspaniałe żółwie Caretta Caretta, to pilnie strzeżona tajemnica mieszkańców okolicznych miast, którzy chętnie szukają tu odpoczynku od codziennego zgiełku. Otoczona wzgórzami kraina słynąca z bananów oraz innych upraw, Anamur jest nie tylko atrakcyjnym miejscem dla szukających wytchnienia, również miłośnicy historii znajdą tu coś dla siebie. Anamur oferuje zwiedzającym ruiny starożytnego miasta Anamurium, założonego przez Fenicjan, którego wielkość i stan zachowania budynków po dziś dzień robią duże wrażenie. Drugą atrakcją jest jeden z najlepiej zachowanych zamków na wybrzeżu śródziemnomorskim – Mamure Kalesi, zbudowany w XII wieku przez władców Cylicji. Do dzisiaj zachowały się wszystkie jego wieże, a jest ich aż 36. Poza pięknymi widokami i wycieczką krajoznawczą, uczestnicy spotkania mieli okazję lepiej poznać turecki system edukacji, dzięki wizytom w szkole partnerskiej, przedszkolu, prywatnej szkole średniej oraz w urzędzie odpowiedzialnym za edukację w Anamur i okolicy.

     Zrealizowane zostały warsztaty z zakresu stosowania TIK w nauczaniu, sposobów wykorzystywania opowiadania historii na lekcjach oraz wspaniałe zajęcia z malowania na wodzie. W trakcie spotkań projektowych omówione zostały dotychczasowe działania oraz przygotowano szczegółowy plan na kolejny rok trwania współpracy. Szkoła z Rumunii, na podstawie materiałów pochodzących ze wszystkich szkół partnerskich, przygotowała wspaniałą publikację pt. „Nature Book”, która jest podsumowaniem wielotorowych działań i prac realizowanych w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Kopia książki znajduje się w bibliotece szkolnej, natomiast informacje, zdjęcia i prezentacje z realizacji poszczególnych działań w związku z poznawaniem przez uczniów okolicznej przyrody są dostępne na stronie projektu (https://promotinginnovation.wordpress.com/) oraz na tablicach informacyjnych w szkole.

Koordynator, Iwona Ośka