Dla rodziców
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/15 Drukuj
Wpisany przez Administrator   
sobota, 05 kwietnia 2014 06:22

Prezentacja

 
Ważne spotkanie - 6 - latki mogą iść do szkoły Drukuj
Wpisany przez Iza   
środa, 10 kwietnia 2013 06:47

SAM 5594SAM 5597W dniu 4 kwietnia 2013 roku w Przedszkolu Miejskim w Międzyzdrojach odbyło się spotkanie władz naszego miasta, dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1, dyrektora Przedszkola i nauczycieli obu placówek oświatowych z rodzicami dzieci 6-cio letnich.

Spotkanie to miało na celu zachęcenie do tego, aby sześciolatki w roku szkolnym 2013/2014 rozpoczęły naukę w szkole.

Pan burmistrz – Leszek Dorosz biorąc pod uwagę oświatową politykę miasta nadmienił, iż mimo tego, że budżet miasta jest trudny i napięty – istnieje taka możliwość, aby z dzieci 6-cio letnich utworzyć klasę po to, aby ułatwić im start w rzeczywistości szkolnej. Przypomniał również, że skoro w przyszłym roku przyjdą do szkoły wszystkie 6-cio i 7 latki istnieje obawa, że klasy mogą być liczne.

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 - pani Iwona Banachowicz wymieniła argumenty przemawiające za tym, że szkoła jest dobrze przygotowana na przyjęcie 6-cio latków. Zwróciła uwagę na bezpieczeństwo i stan estetyczny placówki.

Następnie zabrały głos nauczycielki kształcenia zintegrowanego: Anna Marszał, Iwona Szczawińska i Ewa Żabińska.

SAM 5593P. Marszał zapoznała rodziców z ofertą szkoły. Przekazała informacje o tym, że sale lekcyjne są dobrze przystosowane do tego, aby pracowały w nich małe dzieci. Ławki, sprzęt, kąciki tematyczne, w tym kącik zabawowy stwarza przyjazną atmosferę dla dziecka. Także dobrze wyposażona aula (piłki, drabinki, materace, huśtawki, bujaki), hala, boiska i piękne położenie szkoły sprzyja temu, aby małe dzieci dobrze się w niej czuły.

Pani Iwona Szczawińska omówiła imprezy i uroczystości , które są realizowane w ciągu roku szkolnego. Szczególnie lubiane przez dzieci najmłodsze są: Dzień pieczonego ziemniaka, Turniej Mikołajkowy, Olimpiada Morska, Topienie Marzanny i wiele innych. Podkreśliła również działalność Samorządu Uczniowskiego, tzw. małej samorządności.

Pani Ewa Żabińska omówiła zagadnienia związane z nową Podstawą programową, która jest dostosowana do możliwości psychofizycznych dzieci 6-cio letnich. Początkowy okres nauki , to okres adaptacyjny, w którym dominuje zabawa.

Spotkanie zakończyło się pytaniami zadawanymi przez rodziców i zaproszeniem do majowego spotkania, które odbędzie się 23 maja 2013r. o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 1, a dotyczyć będzie klas pierwszych.

 

Anna Marszał i Iwona Szczawińska

 
Dla rodziców i...uczniów Drukuj
Wpisany przez Izabela Suchłabowicz   
poniedziałek, 11 października 2010 17:49

 

UWAGA RODZICE!

 

DOPALACZE ATAKUJĄ

 

Co to są dopalacze?

Dopalacze - to substancje lub ich mieszanki o działaniu psychoaktywnym, ale nie zostały jeszcze wpisane na specjalną listę substancji narkotycznych, czyli zakazanych. Oznacza to, że działają na nasze organizmy w podobny sposób jak lekkie narkotyki. W przypadku dopalaczy obowiązuje ta sama zasada, co w przypadku narkotyków. To po prostu uzależnia. Naszpikowane chemią mogą być niebezpieczne za sprawą substancji zawartych w ich składzie.

Jak ustrzec dziecko przed zażywaniem tych substancji?

Rodzice powinni poznać znajomych dziecka oraz miejsca gdzie ono przebywa w wolnym czasie. To problemy w szkole i domu, powodują bowiem, że nastolatek sięga po dopalacze lub narkotyki. Należy więc poświęcać swoim dzieciom więcej czasu, a przede wszystkim dużo z nimi rozmawiać.

Jakie sprawdzić, czy dziecko zażywa dopalacze?

 Należy obserwować, czy pociecha nie jest szczególnie nerwowa, pobudzona. Uzależnieni od dopalaczy mają problem z nawiązaniem kontaktu z osobami, z którymi wcześniej doskonale się rozumiały. Często też nie mogą się skoncentrować i mają problemy w nauce. Nagle też zmieniają środowisko znajomych. Zaniepokoić powinny nas także nagłe bóle głowy dziecka lub wymioty.

Więcej informacji na stronie: http://www.dopalaczeinfo.pl/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KILKA UWAG O TYM JAK WARTO SIĘ UCZYĆ

Jeśli macie zamiar uczyć się tak, aby:


  • wyrwani do odpowiedzi na lekcji umieć dobrze odpowiedzieć
  • po lekcji przez dłuższy okres czasu pamiętać o tym, czego się nauczyliście
  • przed sprawdzianem czy klasówką minimalną ilość czasu poświęcać na powtórzenie materiału i mimo to uzyskać dobrą ocenę.

To pamiętajcie, że:


  • nauka rozpoczyna się na lekcji (uwaga i aktywny udział w lekcji zaoszczędzą Wam sporo czasu, który musielibyście poświęcić na samodzielne opanowywanie nowego materiału, no i jak dobre wrażenie zrobicie!)
  • powtarzanie jest matką nauki (niestety nie da się tego uniknąć; mamy taki a nie inny mózg).

Jak powtarzać?


  • Po przyjściu do domu, krótkim odpoczynku (rodzaj odpoczynku zależy od Ciebie, pamiętaj jednak o tym, że tlen potrzebny jest do pracy szarych komórek) staraj się przypomnieć o czym uczyliście się na lekcji, dopiero potem "przekartkuj" podręcznik i zeszyt. Warto wtedy odrobić pisemne zadanie, odrabianie go zajmie Wam mniej czasu i będzie niezłym sposobem na dodatkowe utrwalenie materiału, poza tym będziecie mieli je "z głowy".

  • W przeddzień lekcji, o przyzwoitej porze dnia i po odpoczynku postaraj się znowu przypomnieć, co robiliście na ostatniej lekcji, a następnie czytaj ze zrozumieniem krótkie fragmenty z podręcznika i po ich przeczytaniu sprawdzaj ile udało się zapamiętać z tekstu, zwracaj uwagę na rysunki, wykresy i schematy, konfrontuj z nimi tekst. Przy powtarzaniu pomocne będą pytania często umieszczane pod koniec rozdziału. Powtórzenie bez pomocy podręcznika, ale przy posługiwaniu się rysunkami może zakończyć naukę. Pewność natomiast tego, że w pełni rozumiecie to, czego się uczyliście da Wam rozwiązywanie nowoczesnych testów.

  • Przed sprawdzianem wystarczy przejrzeć podręcznik, zeszyt, rozwiązać kilka testów, a jeszcze lepiej napisać kilka różnego typu testów rozpoczynając od najprostszych, czyli tzw. testów wyboru (pamiętaj o rysunkach).

Czy to już wszystko? NIE!!!

Twój tydzień powinien być rozsądnie zaplanowany, zgodnie z planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych.

 

Przed przystąpieniem do nauki musisz nastawić się do niej pozytywnie; dużo łatwiej, przyjemniej i szybciej będziesz się uczyć.

 

W ciągu nauki rób krótkie przerwy, a naukę łatwiejszych i trudniejszych przedmiotów "przeplataj". Może warto zacząć od przedmiotu mniej przez Ciebie lubianego. Cóż to za ulga, jeśli nie będzie wisiał nad Tobą jak miecz Damoklesa!

 

Pamiętaj o wypoczynku i regeneracji organizmu, duży wysiłek fizyczny odstresowuje, podobnie jak kontakt z przyrodą, pływanie, taniec i odpowiednia muzyka. Pamiętaj o odpowiedniej ilości snu przed północą!

 

Nie musisz wszystkiego umieć na piątkę, zdecydowanie jednak nie powinniście mieć czegoś, co nazywane jest oceną dopuszczającą.

 

Unikaj zaległości w nauce; są powodem wielu niepotrzebnych napięć i stresów. Wynikające z zaległości braki dają o sobie znać w najmniej odpowiednich momentach.

 

Będziesz się mniej męczyć przy nauce jeśli zapewnisz sobie: odpowiednie oświetlenie, prawidłową postawę (odpowiednia wysokość stołu i krzesła) i ciszę.