Czytanie na europejskim szlaku
Opis projektu Drukuj
Wpisany przez Renata   
poniedziałek, 26 października 2015 18:29

W szkole uczniowie wyrabiają sobie swego rodzaju rutynę w czytaniu, ale jeśli w domu nie jest to konsekwentnie powielane, dzieci nie pozznają prawdziwej wartości czytania, jako niezbędnego środka do odniesienia sukcesu w szkole. Nie oznacza to, że dzieci muszą uczyć się czytać i pisać wyłącznie w sposób konwencjonalny. Nauczyciele powinni pokazać uczniom wizualne i pisemne materiały, tak aby pomóc im zrozumieć rolę i wagę pisania i czytania. Wykazawszy niski poziom umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz brak chęci do czytania wśród uczniów, mamy zamiar pracować nad poprawieniem tych wyników stosując róznorodne strategie.

Forma słowa pisanego jest wszechobecna, przez co czytanie jest fundamentalną umiejętnością, niezbędną prawie we wszystkich aspektach życia. Szeroka gama umiejętności czytelniczych, w tym czytanie cyfrowe, są konieczne do osiągnięcia przez jednostkę osobistego spełnienia oraz rozwoju, tak aby mogli stać się aktywną częścią społeczeństwa, posiadać odpowiednią wiedzę oraz znać swoje prawa jako obywatela. Ponadto, umiejętności te są nieodzowne przy wejściu i osiągnięciu awansu na rynku pracy. W dzisiejszym społeczeństwie, niewystarczające umiejętności czytelnicze ograniczają możliwości i szanse życiowe. Nauka dobrego czytania jest podstawowym wymogiem społecznym i ekonomicznym w społeczeństwie XXI wieku.

Projekt ma pomóc zarówno nauczycielom, jak i uczniom; nauczycielom, poprzez ich dążenie do odkrycia nowych strategii mających poprawić jakość nauczania oraz organizację; uczniom, poprzez ukazanie im literatury dziecięcej krajów partnerskich, zachęcając ich do czytania. Projekt został zaproponowany jako alternatywny sposób na poprawę i rozwinięcie strategii nauczania z zakresu umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Zdobycie umiejętności czytania i pisania są to ważne kroki w rozwoju dziecka, ważne jest zatem aby mogły one rozwijać swoje umiejętności w sposób naturalny, w klasie, w której panuje luźna atmosfera. Czytanie i pisanie zawsze pełniły społeczną i kulturową rolę i powinny stać się przyjemną interakcją, podczas której uczniowie mogą cieszyć swoim sukcesem i uczyć się na swoich błędach. W ten sposób wzbudzi się u nich poczucie większej wartości - jako wyjątkowa jednostka - a czytanie i pisanie mogą znaleźć odniesienie do istotnych aspektów ich życia i najbliższego środowiska.

Korzystając z blogów, emaila, Skype'a uczniowie i nauczyciele będą wspólnie planowali, realizowali i ewaluowali wszystkie aspekty projektu. W ten sposób chcemy wychować europejskich obywateli, którzy będą potrafili wyrazić swoje myśli i okazać tolerancję w stosunku do poglądów innych osób, oraz w razie potrzeby dojść do kompromisu.

Praca nad produktami końcowymi projektu i współpraca z nauczycielami z innych krajów europejskich zwiększą pozytywne nastawienie uczniów do czytania i pisania oraz pomogą osiągnąć cele i zwalczyć edukacyjne porażki. Poprzez stosowanie nowych technologii przy realizacji działań projektowych i przygotowywaniu produktów końcowych, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele we wszystkich szkołach partnerskich poprawią swoje kompetencje TIK.

 
Czytanie na europejskim szlaku Drukuj
Wpisany przez Renata   
poniedziałek, 26 października 2015 18:27

       Z radością informujemy, że nasza szkoła po raz kolejny otrzymała dofinansowanie na międzynarodowy  projekt współpracy szkół w ramach nowego programu Erasmus+.

Tytuł projektu to: "Czytanie na europejskim szlaku". Naszymi partnerami są szkoły z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Grecji, Włoch i Portugalii.

Projekt jest dwuletni. Na realizację tego projektu otrzymaliśmy 11tys. euro.

Koordynator projektu - R. Borsukiewicz-Ośka

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 następna > ostatnia >>

Strona 14 z 14