Mind and Body – A healthier tomorrow
Wizyta w Worcester Drukuj
Wpisany przez Iwona   
niedziela, 15 października 2017 22:06

IMG-20171011-WA0009W związku z realizacją projektu „Mind and Body – A Healthier Tomorrow” w ramach akcji KA2 Programu Erasmus +, w dniach 9-13.10.2017 roku odbyło się w Worcester pierwsze spotkanie, w którym uczestniczyli koordynatorzy i nauczyciele ze szkół partnerskich z Anglii, Hiszpanii, Polski, Portugalii i Włoch. Nasi partnerzy z Turcji niestety nie mogli wziąć udziału w tym spotkaniu, byli jednak w stałym kontakcie poprzez aplikacje WhatsApp i Skype. Naszą szkołę reprezentowały panie Milena Karpowicz i Iwona Ośka.


IMG 7664Miałyśmy okazję lepiej poznać szkołę partnerską i system edukacji w Anglii oraz uroki miasta Worcester. Do szkoły uczęszcza kilkoro dzieci z Polski i bardzo ucieszyła je wizyta gości z ich rodzinnego kraju – z dumą mówiły w języku ojczystym, szczególnie wtedy, kiedy nie zdążyły jeszcze opanować w pełni j. angielskiego. Zwiedziłyśmy słynną katedrę nad rzeką Severn, galerię i muzeum historii miasta oraz skosztowałyśmy słynnego sosu z Worcester. IMG 7722   


IMG-20171012-WA0003W wyniku szeregu spotkań dokładnie omówione i przydzielone zostały zadania i działania, które będą realizowane w ramach 2-letniego projektu. Czwartego dnia miał miejsce finał konkursu na logo projektu: logo zaprojektowane przez Martę Karwan z klasy drugiej gimnazjalnej zostało wybrane jednogłośnie przez uczniów szkoły goszczącej. Gratujulemy!


IMG 7781IMG 7753W październiku wśród uczniów, rodziców i nauczycieli przeprowadzona zostanie ankieta w każdej ze szkół partnerskich. Wyniki ankiety odzwierciedlą obecne zwyczaje i nawyki oraz świadomość uczestników w zakresie zdrowego żywienia i prowadzenia aktywnego trybu życia, dając jednocześnie obraz tego, co chcielibyśmy poprawić i nad czym będziemy pracować realizując nasz projekt. Opracowanie ankiety w Google Forms, analiza wyników oraz przygotowanie kolejnych ankiet monitorujących nasze postępy w trakcie trwania projektu należą do zadań SP1.


Koordynator, Iwona Ośka

 
Artykuł w Informatorze Samorządowym Gminy Międzyzdroje Drukuj
Wpisany przez Iwona   
niedziela, 15 października 2017 21:47

W tym miesiącu w Informatorze Samorządowym Gminy Międzyzdroje ukazał się artykuł o uzyskanym przez naszą szkołę dofinansowaniu w związku z udziałem SP1 w międzynarodowym projekcie Erasmus + "Mind and Body - A Healthier Tomorrow" w ramach akcji KA2. 

Koordynator, Iwona Ośka

 
Prezentacja Szkoły Drukuj
Wpisany przez Iwona   
środa, 04 października 2017 16:15

W związku z udziałem naszej szkoły w międzynarodowym projekcie z Programu Erasmus + Akcja KA2 pt. "Mind and Body – A healthier tomorrow", uczniowie SP1 przygotowali, pod kierunkiem p. Izabeli Suchłabowicz i p. Mileny Karpowicz, prezentację, która przybliży nasz kraj, Międzyzdroje i szkołę naszym partnerom.

 

https://www.youtube.com/watch?v=46YGcTtAwwU

 

Koordynator, Iwona Ośka

 
Konkurs na Logo Projektu! Drukuj
Wpisany przez Iwona   
poniedziałek, 02 października 2017 13:18

W związku z rozpoczęciem Projektu Erasmus + Mind and Body - A Healthier Tomorrow, w każdej ze szkół partnerskich trwa konkurs na logo projektu. W naszej szkole organizacją konkursu zajmuje się p. Anna Mackiewicz i część prac została już wywieszona na szkolnym korytarzu. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom!


Logo, które zdobędzie najwięcej głosów zostanie zabrane na pierwsze spotkanie projektowe, które odbędzie się w angielskiej szkole w Worcester w przyszłym tygodniu. W Anglii będzie miał miejsce finał konkursu, kiedy to spośród wybranych prac ze wszystkich szkół partnerskich zostanie wyłonione logo, które będzie nam towarzyszyć przez cały okres trwania projektu. Powodzenia!

Koordynator, Iwona Ośka

 
Opis projektu Drukuj
Wpisany przez Iwona   
piątek, 08 września 2017 20:55

Mind and Body – A healthier tomorrow/Ciało i Dusza – Zdrowsze jutro

Czas trwania: 24 miesiące

Zdobyte środki: 30 810,00 Euro

Kraje partnerskie:

Wielka Brytania, Worcester – koordynator; Wielka Brytania, Hereford; Turcja, Bursa-Mudanya; Hiszpania, Toledo; Polska, Międzyzdroje; Portugalia, Lizbona; Włochy, Palermo

Opis projektu:

Głównymi celami projektu jest podniesienie profilu i świadomości na temat zarówno zdrowia psychicznego, jak i fizycznego jako celu całego życia: poprzez kształcenie dzieci od wczesnych lat i poprzez dorosłość. Zdolność do podejmowania zdrowych wyborów i decyzji w obliczu trudnych sytuacji w coraz bardziej wymagającym społeczeństwie jest ważna zarówno dla jednostki, jak i dla całego społeczeństwa. Oprócz dobra uczniów, pojawia się więcej badań podkreślających znaczenie dobrego samopoczucia nauczycieli. Przypadki niepokoju, stresu i wypalania zawodowego stale wzrastają, a uświadomienie nauczycielom, w jaki sposób radzić sobie ze stresem i przeciwdziałać wypaleniu, ma kluczowe znaczenie dla przyszłości edukacji. Jak przedstawiono we wcześniejszej części wniosku, badania przeprowadzone przez Zjednoczone Królestwo, Hiszpanię i Turcję, a także dowody pochodzące z innych krajów uczestniczących, wskazują na rosnącą epidemię problemów zdrowotnych u dzieci, w związku z czym rozwiązywanie tych problemów i tworzenie strategii mających na celu poradzenie sobie z nimi jest podstawowym zagadnieniem projektu. Poprzez zrozumienie i zbadanie, w jaki sposób ludzie w różnych krajach radzą sobie z tymi kwestiami, można w razie potrzeby zbadać i przyjąć najlepsze praktyki w celu zapewnienia i poprawienia stałego rozwoju jednostek. Poprzez wymianę i porównanie stylu życia i dostępnych danych, pozwoli to dzieciom i dorosłym na porównanie ich informacji, dając praktyczne zastosowanie umiejętności zdobytych i zawartych w programie nauczania, zapewniając dodatkową korzyść i motywację nadając naszym działaniom określony cel. Fakt, że nauczyciele będą mieli okazję podzielić się swoją wiedzą w skali międzynarodowej przyczyni się do podniesienia metod nauczania i kompetencji, również dzięki wykorzystaniu nowych technologii do monitorowania postępów i komunikowania tych pomysłów z klasą, szkołą, społecznością lokalną  i uczestnikami projektu. Możliwości spotkania nauczycieli i uczniów ze szkół partnerskich w rzeczywistości zapewniają wymierny cel i motywację dla wszystkich; w pewien sposób odświeżając personel, dodając entuzjazmu i zapału. Umożliwienie uczniom i nauczycielom zaobserwowania i doświadczenia, jak żyją ludzie w innych krajach rozszerza horyzonty i sposób postrzegania również własnego życia: poznanie nowych smaków, zapachów, uczuć, widoków, dzielenie się i osobisty kontakt z innymi ludźmi są niezastąpione.