Czcionka:

A+A-

Kontrast:

JĘZYK POLSKI 03.04.2020

Na początek przyjrzyjcie się poprawnym odpowiedziom zadań z poprzedniej lekcji.

 

Właściwa kolejność planu wydarzeń.

  1. Wytropienie niedźwiedzia.
  2. Wyruszenie obławy.
  3. Wysłuchanie przez Wojskiego obecności niedźwiedzia.
  4. Wypuszczenie psów.
  5. Wbiegnięcie strzelców do lasu mimo zakazu Wojskiego.
  6. Pojawienie się niedźwiedzia na skraju lasu.
  7. Atak zwierzęcia na Hrabiego i Tadeusza.
  8. Strzały ratujące życie mężczyznom.

 

Przykładowe środki poetyckie (mogą być inne):

  1. epitet – Głupi niedźwiedziu
  2. porównanie- Psy nurtują po puszczy jak pod morzem nurki
  3. ożywienie – Ile drzew, tyle rogów znalazło się w boru,/ Jedna drugim pieśń niosą jak z choru do choru.
  4. wyraz dźwiękonaśladowczy – wrzask
  5. apostrofa – Głupi niedźwiedziu!

 

Dopiszcie  datę do poprzedniej lekcji.

 

Przepiszcie do zeszytu definicję „zgrubienia”, która znajduje się w Waszym podręczniku na stronie 285.

 

Wypiszcie z tekstu Adama Mickiewicza (str. 279-284) trzy przykłady zgrubień.

 

Przykłady zgrubień występujących we fragmencie „Pana Tadeusza”: ………………………………………………. .

 

Następnie wykonajcie poniższe zadanie.

 

Od podanych rzeczowników utwórz zgrubienia.

wilk – ...................................................................................

 zamek – ...............................................................................

słoń – ...................................................................................

brzuch – ...............................................................................

pies – ...................................................................................

żaba – ..................................................................................

kot – .....................................................................................

ciastko – ..............................................................................

nos – ....................................................................................

garnek – ...............................................................................

but – ....................................................................................

łyżka – .................................................................................

język – .................................................................................

żarówka – ............................................................................

palec – .................................................................................

poduszka – ..........................................................................

zęby – ..................................................................................

miska – ...............................................................................

chłop – .................................................................................

pan – ....................................................................................

kapusta – .............................................................................

kluska – ...............................................................................

 

 

Pamiętajcie, że jeślim macie problem z rozwiązaniem, któregoś zadania, śmiało możecie do mnie pisać.  (kowalczyk.blocian@gmail.com)

 

Miłego dnia!

 

Katarzyna Kowalczyk-Błocian

 

 

Data dodania: 2020-04-02 17:44:51
Ilość wyświetleń: 263

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

"Całe życie jest szkołą"

Jan Amos KomeńsKi
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej