Czcionka:

A+A-

Kontrast:

JĘZYK POLSKI 22.04.2020

JĘZYK POLSKI 22.04.2020

Lekcja

Temat: Życie człowieka i kształt świata w wierszu Jana Kasprowicza.

 

[Przeczytajcie fragmenty utworu Jana Kasprowicza pt. „Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach”, który znajduje się w Waszym podręczniku na stronie 206. Czytając zwróćcie uwagę na krzak róży i limbę.]

 

[Przyjrzyjcie się budowie tego utworu. Zwróćcie uwagę na liczbę wersów w poszczególnych strofach. Czy pamiętacie, jak nazywamy układ rymów występujący w strofach 1 i 2? ]

 

[Na stronie 207 macie zapisana definicję sonetu. Przepiszcie ją do zeszytu. Za jaką odmianę sonetu można uznać utwór Kasprowicza? ]

 

[Wypiszcie 3 cytaty, w których jest mowa o świetle.]

 

  1. Cytaty, w których jest mowa o świetle:
    1. …………….
    2. ……………
    3. ………………..

[Dopiszcie do róży i limby skojarzenia zawarte w wierszu.]

róża –

limba –

 

[Zestawienie róży i limby ma znaczenie symboliczne. Róża to życie, a limba śmierć. Wiersz opowiada o biegu życia i świata, w którym wzrost i rozwój prowadzą nieuchronnie do upadku i śmierci. Wiedząc to, przeczytajcie utwór Kasprowicza jeszcze raz, być może dostrzeżecie inne znaczenie tego wiersza.]

 

[Na zakończenie przeczytajcie informacje o opisie impresyjnym ze strony 207. Czy pojęcia takie jak impresja lub impresjonizm pojawiły się już na plastyce? Jeśli nie, wpiszcie w wyszukiwarkę hasło malarstwo impresjonistyczne. Myślę, że spodobają Wam się niektóre obrazy.]

 

Miłego dnia!

 

Katarzyna Kowalczyk-Błocian

Data dodania: 2020-04-21 20:43:58
Data edycji: 2020-04-21 21:24:43
Ilość wyświetleń: 194

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

"Całe życie jest szkołą"

Jan Amos KomeńsKi
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej