Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Podróże małe i duże....Na lotnisku

Podróże małe i duże... Na lotnisku

20 maja klasa 3a zwiedziła Port Lotniczy Szczecin- Goleniów.
Celem wycieczki było zapoznanie z pracą ludzi na lotnisku i jego funkcjonowaniem.
Plan wycieczki był bardzo atrakcyjny. Najpierw przeszliśmy odprawę celną.
Przechodziliśmy przez specjalne bramki, które potrafią wykryć wszystkie metalowe przedmioty i prześwietlić bagaż.
Tutaj dowiedzieliśmy się, czego nie należy wnosić na pokład samolotu i co zrobić, aby odprawa odbyła się szybko i sprawnie.
Po odprawie udaliśmy się na spotkanie ze strażakami z Lotniskowej Straży Pożarnej. Zobaczyliśmy nowoczesny wóz strażacki, do którego mogliśmy wejść. Duże wrażenie zrobiła na nas wielkość i wyposażenie tego pojazdu.
Następnie obserwowaliśmy przyloty i odloty dużych i małych samolotów. Dowiedzieliśmy się, czym zajmuje się marszałek na lotnisku. A Antek okazał się znawcą samolotów i wzbudził podziw wśród pracowników lotniska. Brawo!
Funkcjonariusz Zespołu Interwencji Specjalnych- pirotechnik, opowiedział o swojej niebezpiecznej pracy i zaprezentował urządzenia- "roboty" pomagające mu w pracy. Dowiedzieliśmy się, dlaczego nie wolno zostawiać żadnego bagażu na lotnisku.
Obejrzeliśmy też nielegalne pamiątki przywiezione z podróży, tj. buty, paski ze skóry krokodyla, figurki, biżuterię z kości słoniowej, futra i skóry zwierząt, fragmenty rafy koralowej itp.
Na końcu odbyły się warsztaty sprawdzające naszą wiedzę na temat lotniska. Wszyscy otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy.
Wycieczka była dla nas ciekawa i pouczająca.
W drodze powrotnej obserwowaliśmy z wysokości piękne widoki na wyspę, Zalew Szczeciński, farmę wiatrową, wprawdzie nie z okien samolotu, tylko z wieży widokowej w Wolinie, którą odwiedziliśmy.
Data dodania: 2024-05-20 21:08:43
Data edycji: 2024-05-20 21:10:39
Ilość wyświetleń: 155

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!