15-19 października 2018 odbyło się spotkanie projektowe w Turcji, w związku z realizacją projektu pt. „Promoting Innovation Through the Development of Creativity and Imagination”. W wizycie uczestniczyli partnerzy z Turcji, Rumunii, Grecji, Polski oraz dwóch szkół z Anglii. Niestety, Hiszpanie nie mogli przyjechać na spotkanie. Naszą szkołę reprezentowali: I. Ośka, Z. Piątkowski i J. Wandachowicz.

     Anamur to malownicza miejscowość położona nad Morzem Śródziemnym, o której istnieniu wiedzą jedynie tureccy turyści. Znajdujące się tu najczystsze, piaszczyste plaże i przejrzysta woda, gdzie można zobaczyć wspaniałe żółwie Caretta Caretta, to pilnie strzeżona tajemnica mieszkańców okolicznych miast, którzy chętnie szukają tu odpoczynku od codziennego zgiełku. Otoczona wzgórzami kraina słynąca z bananów oraz innych upraw, Anamur jest nie tylko atrakcyjnym miejscem dla szukających wytchnienia, również miłośnicy historii znajdą tu coś dla siebie. Anamur oferuje zwiedzającym ruiny starożytnego miasta Anamurium, założonego przez Fenicjan, którego wielkość i stan zachowania budynków po dziś dzień robią duże wrażenie. Drugą atrakcją jest jeden z najlepiej zachowanych zamków na wybrzeżu śródziemnomorskim – Mamure Kalesi, zbudowany w XII wieku przez władców Cylicji. Do dzisiaj zachowały się wszystkie jego wieże, a jest ich aż 36. Poza pięknymi widokami i wycieczką krajoznawczą, uczestnicy spotkania mieli okazję lepiej poznać turecki system edukacji, dzięki wizytom w szkole partnerskiej, przedszkolu, prywatnej szkole średniej oraz w urzędzie odpowiedzialnym za edukację w Anamur i okolicy.

     Zrealizowane zostały warsztaty z zakresu stosowania TIK w nauczaniu, sposobów wykorzystywania opowiadania historii na lekcjach oraz wspaniałe zajęcia z malowania na wodzie. W trakcie spotkań projektowych omówione zostały dotychczasowe działania oraz przygotowano szczegółowy plan na kolejny rok trwania współpracy. Szkoła z Rumunii, na podstawie materiałów pochodzących ze wszystkich szkół partnerskich, przygotowała wspaniałą publikację pt. „Nature Book”, która jest podsumowaniem wielotorowych działań i prac realizowanych w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Kopia książki znajduje się w bibliotece szkolnej, natomiast informacje, zdjęcia i prezentacje z realizacji poszczególnych działań w związku z poznawaniem przez uczniów okolicznej przyrody są dostępne na stronie projektu (https://promotinginnovation.wordpress.com/) oraz na tablicach informacyjnych w szkole.

Koordynator, Iwona Ośka